Zamknij okno
Ciepło odzyskaneChcielibyśmy wybudować solidny ekologiczny dom i mieć pewność, że mieszkanie w nim będzie bezpieczne i zdrowe. Jednocześnie, chcemy maksymalnie oszczędzić, rezygnując z urządzeń, które nie są niezbędne. Niestety, nie zawsze można to wszystko ze sobą pogodzić.Przeczytaj >>
Zaostrzają normy, a Polska nadal w ogonieKomisja Europejska zaostrza dyrektywę CAFE, tę związaną z czystością powietrza, wiedziona troską o zdrowie mieszkańców miast naszego kontynentu, a tymczasem w Polsce smog i pył królują w najlepsze. Nie spełniamy nawet tych zaleceń, które za chwilę przestaną być aktualne.Przeczytaj >>
Dominanta krajobrazowa osią sporuJuż nie tylko producenci energii wiatrowej mają wątpliwości. Przedstawiciele branży energetycznej i telekomunikacyjnej podobnie. Prezydencki projekt ustawy o ochronie krajobrazu budzi opór. Dominanta krajobrazowa – to jego przyczyna.Przeczytaj >>
Budownictwo energooszczędne – lubię to!Na półmetku znalazł się właśnie projekt oferujący szkolenia dla specjalistów pracujących dla budownictwa energooszczędnego. Trwają warsztaty, a wkrótce ruszy kurs e-learningowy.Przeczytaj >>

O zwycięzcach konkursu Dziękuję, nie truję

Trzy szkoły zwyciężyły w konkursie „Dziękuję, nie truję”, który zorganizował portal Planergia. Konkurs miał zadanie edukacyjne i skierowany był do uczniów szkół ponadpodstawowych w całej Polsce. Jego tematyka zaś dotyczyła przyczyn i szkodliwości zjawiska niskiej emisji.


Pierwsze miejsce zajął Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Rakoniewice (woj. wielkopolskie), którego uczniowie przygotowali m.in. konkursy na najlepszy plakat informacyjny i tematyczny, połączone z zadaniami sprawdzającymi wiedzę z zakresu niskiej emisji.


Dodatkowo zorganizowano lekcje w formie pogadanek na temat zjawiska niskiej emisji. Uczniowie przygotowali  również „śmieciowe drzewo”, do którego budowy  wykorzystali różne odpady, zorganizowali także na terenie szkoły tematyczne mini-kino.

 

final

Finał  szkolny ogólnopolskiego konkursu ,, Dziękuję – nie truję” w Gdańsku.


Drugie miejsce w konkursie „Dziękuję, nie truję” zajął Zespół Szkół Technicznych  w Chełmie (woj. lubelskie). Uczniowie tej placówki przygotowali m.in. cztery gazetki tematyczne, poświęcone m. in. wpływowi zanieczyszczeń krążących w atmosferze na organizm ludzki, prawidłowemu składowaniu odpadów i ich segregacji, odnawialnym źródłom energii.

 

Młodzi chełmianie przygotowali również prezentację multimedialną oraz album ze zdjęciami przedstawiającymi realizację zadań dotyczących emisji zanieczyszczeń stałych, ciekłych i gazowych do atmosfery.

 

9nietruje1702

Tematyka konkursu dotyczyła przyczyn i szkodliwości zjawiska niskiej emisji.

 

Trzecie miejsce zdobyli uczniowie Zespołu Szkół Samorządowych Publiczne Gimnazjum w Rucianem-Nidzie (woj. warmińsko-mazurskie), którzy przygotowali m.in. takie działania jak: konkurs plastyczny, materiały informacyjne w postaci ulotek, skierowane do mieszkańców. Zrealizowali także film z ich działań promujących postawy proekologiczne, który poniżej zamieszczamy.

 

 

 W konkursie „Dziękuję, nie truję” brały udział również szkoły, które w jego finale zdobyły wyróżnienia. Należą do nich: Zespół Szkół Sportowych i Ogólnokształcących w Gdańsku, Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wielkopolskich w Gostyniu, a także Gimnazjum nr 5 im. Sejmu Polskiego w Słupsku.

Szkoły biorące udział w konkursie miały do dyspozycji szeroki i interesujący zestaw nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, w postaci scenariuszy lekcji tematycznych, e-learningu, materiałów edukacyjnych w bazie wiedzy, animacje interaktywne oraz filmy przedstawiające problematykę niskiej emisji.


Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy o niskiej emisji nadal mogą skorzystać z kursu e-learningowego, a także wziąć udział w grze edukacyjnej, która znajduje się pod tym linkiem: redis.planergia.pl

 

 czytaj więcej o niskiej emisji :  Stop niskiej emisji! Dość trucia! Skąd bierze się niska emisja?

 

(ewka)


W artykule zaprezentowaliśmy tylko wybrane działania szkół biorących udział w konkursie „Dziękuję, nie truję”.